vineri, 18 iunie 2010

Corul operei nationale a ajutat si sustinut studentele d ela master, dirijat coral

Am avut o imensa satisfactie ieri cand tot corul Operei am fost alaturi de cele 4 studente la master, care au veniti si au dirijat pagini din opere, de Mascanni, Verdi(Traviata, Cavaleria Rusticana ,TRUBADURUL).Ceea ce m-a impresionat a fost daruirea maestrului OLARU. seful meu direct, dirijorul corului OPEREI , DE PESTE 50 D E ANI, care a avut o bucurie imensa in a le explica fetelor cum s a dirijeze si le-a justificat fiecare miscare descompusa, fiecare auftakt, fiecare fraza, obligandu-le sa isi formeze o viziune proprie asupra mersului muzical, si totodata sa si-l respecte.Mi am dat s eama, pentru a nu stiu cata oara, ca maestrul OLARU , daruit si bun profesionist, le-a insuflat multa incredere fetelor si mai ales le-a ajutat sa se autoimpuna in fatza unui cor ca noi.
Da, i-am coplesit pe cei din comisie, printre care profesorul DAN DEDIU, cunoscut compozitor, iar acum initiatorul proiectului DE LA UCENICIE L A MAESTRIE IN ARTA DIRIJORALA, proiect finantzat de U.E.cEEA CE M-A BUCURAT a fost faptul ca pentru prima oara am fost uniti si toti am vrut , din tot sufletul sa ajutam aceste patru fete..Nu a lipsit nici un corist, si toti am fost la fel de emotionate ca ele, si le-am sorbit din ochi fiecare gest.Le-am aplaudat, le-am incurajat si am tresarit de bucurie si in ropote de aplauze dupa fiecare final de piesa...fie el in piano sau forte...
Am cantat cum am putut noi mai bine si mai expresiv, sa fie ele fericite si multumite..Si am aflat ca erau bucuroase ca d oar cu o zi inainte reusisera s a ne dirijeze, noifiind pana acum primul si ultimul cor cu c are au colaborat pana la examen...
Pe scurt.... sunt fericita ca sunt in Opera NATIONALA si am incarc zilnic cu atata frumusete , atata muzcia buna, atata spirit...Mai ales acum , in ultimele zile, cand repetam TURANDOT, sub bagheta dlui TIBERIU SOARE, descopar cat d e profunda e muzica lui Puccinni SI CAT DE MULTE POATE SPUNE PRIN EA.
MAESTRUL Tiberiu Soare ne explica de la scena la scena , ne justifica cerintele sale vis a vis de executia si stilistica Operei Turandot...si simteam ca am in fatza mea un spirit profund, care arde pe rugul artei dirijorale, care se bucura de fiecare nota cantata bine, si care se incarca si ne incarca deopotriva.
Mi-e jena sa ii spun in fatza cat de mult il apreciez si ca repetitiile cu domnia sa sunt o revelatie pentru orice muzician, sunt coplesita de energia, puterea, rabdarea, bucuria, stiintza si generozitatea domniei sale.
Maestre TIBERIU SOARE, va multumesc ptr aceste repetitii minunate si va marturisesc ca nu as avea niciodata curaj sa va spun lucrurile acestea in fatza, pentru ca ma coplesiti cu profesionalismul dvs.
Va urez multe repetitii si spectacole asa d e frumoase si multi oameni receptivi care sa se bucure de maestria dvs , cum o fac eu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu